BSC in de praktijk (1): Drie stappen vooruit en twee achteruit

Vanuit verschillende organisatiebehoeften, zoals het adequaat gebruiken van managementinformatie, het verkrijgen van duidelijkheid in verantwoordelijkheden en het gestructureerd en volledig doorlopen van de jaarcycli ten aanzien van beleidsplannen, kiezen steeds meer ondernemingen en instellingen voor de balanced scorecard (BSC). De BSC bevordert het gebruik van andere dan alleen financiu00eble indicatoren. Voor velen zijn deze voordelen wellicht herkenbaar. Maar als eenmaal de keuze voor de BSC is gemaakt, kampen organisaties regelmatig met problemen voor, tijdens en nu00e1 de implementatiefase. Bovendien kan het implementatieproces een aantal nevenproducten opleveren die van te voren niet concreet zijn te definiu00ebren, producten die wel een toevoegde waarde vormen voor de organisatie.

Dit artikel lezen?

Neem een abonnement en:
  • Krijg onbeperkt toegang tot cmweb.nl
  • Ontvang 2x per week de nieuwsbrief
  • Lees 6x per jaar het digitale magazine van CM