Het maatschappelijk verslag 2004 van de Rabobank Groep is uitgeroepen tot winnaar van de Accountancy Award 2005.
De ACC Award wordt jaarlijks uitgereikt door de Vereniging voor Milieu-Accountancy (VMA) en het Nivra, de beroepsorganisatie van registeraccountants.
Het maatschappelijk verslag van de Rabobank Groep is een internetverslag, dat naar het oordeel van de jury zeer hoog scoort wat betreft volledigheid van informatie. Ondanks de omvang is het volgens de jury goed leesbaar. Het verslag heeft een duidelijke structuur; resultaten en doelstellingen worden per hoofdstuk uiteengezet, zodat de lezer snel inzicht krijgt in de gemaakte vorderingen.
Als sterke punten noemt de jury verder de beschrijving van de inbedding van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) in de organisatie en de beschrijving van de activiteiten in ontwikkelingslanden. Naast het internetverslag bracht de Rabobank Groep een publicatie uit met als titel ‘Ons maatschappelijk ondernemen’, die de inhoud van het internetverslag in hoofdlijnen beschrijft en specifieke dilemma’s nog eens uitlicht.
Het winnende verslag van de Rabobank Groep wordt genomineerd voor de European Sustainability Reporting Awards (ESRA) in de categorie beste maatschappelijk verslag. De uitreiking van deze prijs vindt plaats in april 2006. Douwe Egberts, Akzo Nobel en Air France-KLM worden in het juryrapport nog apart vermeld. Akzo scoort goed op het streven naar duurzaamheid in de keten. DE vertelt eerlijk dat de milieubelasting van een nieuw product niet gunstig uitpakt. Air France-KLM maakt met een eenvoudig plaatje de geluidsvoordelen van een vlootvernieuwing zichtbaar.