Doet u aangifte loonheffingen met een softwarepakket en verandert u van pakket, dan worden de gegevens niet altijd overgenomen in het nieuwe pakket. Dit geldt in veel gevallen voor de aanduiding van de dienstbetrekking, die u bij de persoonsgegevens van uw werknemers moet invullen. Deze aanduiding moet u echter in alle volgende aangiften blijven gebruiken, omdat anders de inkomensgegevens van uw werknemers in de polisadministratie van UWV niet kloppen.
Pas vanaf 1 januari 2007 zal de aanduiding van de dienstbetrekking zonder problemen van het ene naar het andere softwarepakket kunnen worden overgenomen. Daarvoor geldt de volgende oplossing: als u wilt overstappen naar een ander softwarepakket voor de aangifte loonheffingen of naar een andere belastingconsulent, meld dat dan zo vroeg mogelijk aan de Belastingdienst. Neem daarvoor contact op met de Servicedesk Elektronisch Berichtenverkeer van de Belastingdienst: 0800 – 0568.
Bent u al overgestapt of gaat u dat binnenkort doen , neem dan vóór 1 juli 2006 contact op met genoemde Servicedesk. Die zal u dan uitleggen wat u moet doen.
Meer nieuws over salarisadministratie vindt u op www.kluwersalarisadministratie.nl