
De literatuurprijs voor vernieuwende ontwikkelingen op het gebied van marketing, de PIM Marketing Literatuurprijs, wordt dit jaar toegekend aan één van tien boeken over ontwikkelingen als growth hacking, online innovatie, ecommerce en een boek over digital branding.
Boek: Structuring for Extreme Revenue Growth
Het maakt niet uit of u nu ondernemer bent, binnen een corporate werkt, in finance of net begint met growth hacking. Dit boek gaat terug naar de ultieme principes van groei en data gedreven werken. Bestel nu uw exemplaar.
- Wat is het geheim van extreme omzet groei?
- Hoe gaat u dit kwartaal wél uw groeidoelstellingen halen?
- Op welke manier kunt u financials in staat stellen om uw groei te versnellen?
- Hoe vind u zichzelf constant opnieuw uit, terwijl uw omzet blijft groeien?
- Hoe zorg u ervoor dat de groeiprincipes uit Sillicon Valley ook daadwerkelijk toepasbaar zijn voor uw bedrijf en niet alleen maar leuke theorie blijven?
- Hoe vind u nu die unieke groeiformule voor uw bedrijf?
Het Platform Innovatie in Marketing heeft de genomineerde van zijn PIM Marketing Literatuurprijs bekendgemaakt. Vorig jaar wonnen Yousri Mandour, Dorien van der Heijden en Sven Turnhout met hun boek ‘De strategie van de kreeft’. Op 24 november 2022 ontvangt de winnaar van dit jaar de prijs. De tien genomineerden zijn:
- Branding, Andy Mosmans en Patrick van Thiel (Noordhoff)
- Demand-Driven Business Strategy, Cor Molenaar (Vakmedianet)
- Duurzaam online shoppen, Heleen Buldeo Rai (LannooCampus)
- Duwtje in de juiste richting, Joyce Croonen en Liza Luesink (Duwtje.com)
- Luisteren is Goud, Eric de Haan (Boom)
- Marketing Automation Untangled, Diederik Martens (Amazon)
- Online innovation, Gijs van Wulfen (BIS Publishers)
- Sterk Digitaal Merk, Ingmar de Lange (Van Duuren)
- Structuring for extreme revenue growth, Chris Out (Vakmedianet)
- The future of shopping, Jorg Snoeck en Pauline Neerman (Van Duuren)
‘We kunnen eigenlijk maar één conclusie trekken: dit is de oogst van de coronacrisis,’ zegt Hans Molenaar, juryvoorzitter van de PIM Marketing Literatuur Prijs en directeur van Beeckestijn Business School. ‘De luiken gingen dicht, digitalisering versnelde en iedereen die ooit al eens een boek wilde schrijven, had daar mooi de tijd voor. Ik heb de afgelopen jaren, net als andere juryleden, veel contacten gehad met aankomende marketingauteurs.’