De oplossingsgerichte probleemoplosser

Hebt u zo'n functie waar bij problemen vaak naar u wordt gekeken? 'Hoe kan dit nou toch gebeuren?' 'Wat gaan wij nu doen?' De baas, de interne of externe klant: allemaal willen ze uw aandacht: 'Zie mij met mijn probleem, kijk hoe lastig ik het heb.' Zonder te vragen of u wilt helpen, zijn alle hoopvolle ogen op u gericht. 'Hoe gaan wij dit oplossen?' Waarbij 'wij' eigenlijk 'jij' betekent. Of er valt gewoon een stilte en dan is het de bedoeling dat u deze invult. Met een oplossing. En liever vandaag dan morgen. Ja, een dienstverlenende en klantgerichte collega is goud waard. Dus hoe wordt u zo'n oplossingsgerichte probleemoplosser?

Dit artikel lezen?

Neem een abonnement en:
  • Krijg onbeperkt toegang tot cmweb.nl
  • Ontvang 2x per week de nieuwsbrief
  • Lees 6x per jaar het digitale magazine van CM