Alles over Kilometeradministratie

VZR: Kilometervergoeding moet 31 cent zijn in plaats van 23

VZR: Kilometervergoeding moet 31 cent zijn in plaats van 23

Hoewel de gerichte fiscale vrijstelling volgend jaar stijgt naar 23 cent per kilometer is dat volgens de Vereniging Zakelijke Rijders (VZR) onvoldoende om de reiskosten van forenzen te dekken. De reële vergoeding komt voor een middenklasse auto dit jaar uit op 31 cent.

VZR: Reële kilometervergoeding leaseauto 24 tot 46 cent

VZR: Reële kilometervergoeding leaseauto 24 tot 46 cent

De VZR komt met een nieuw normbedrag wat betreft de kosten die een werknemer maakt met het zakelijk rijden. Voor een middenklasser komt de vereniging uit op 31 cent per kilometer. De Vereniging Zakelijk Rijders bepaalt zijn normbedrag aan de hand van een aantal auto's en de kilometerkostprijs. Een auto uit de kleinste categorie kost

Rapporteren op woon-werkkilometers: nog veel onduidelijk

Rapporteren op woon-werkkilometers: nog veel onduidelijk

Bedrijven van 100 werknemers of meer moeten over 2023 rapporteren over het woon-werkverkeer van hun personeel. Maar over de manier van rapporteren is nog geen duidelijkheid en werkgevers dringen aan op een heldere regeling of uitstel daarvan. Er komt een gezamenlijk CO2-plafond voor werkgevers met 100 of meer werknemers. Grote bedrijven moeten daarom vanaf volgend

Werkgevers moeten vanaf 2023 rapporteren op woon-werkkilometers

Werkgevers moeten vanaf 2023 rapporteren op woon-werkkilometers

Er komt een gezamenlijk CO2-plafond voor werkgevers met 100 of meer werknemers. Grote bedrijven moeten daarom vanaf volgend jaar rapporteren op de door werknemers gereisde zakelijke en woon-werkkilometers. Dat staat in een nieuw wetsvoorstel dat het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat deze week introduceerde. Met behulp van deze gegevens kan het ministerie beoordelen of het

Kamer wil hogere kilometervergoeding in 2023

Kamer wil hogere kilometervergoeding in 2023

Een meerderheid van de Tweede Kamer wil dat de kilometervergoeding volgend jaar al omhooggaat. In het coalitieakkoord heeft het kabinet afgesproken dat deze vergoeding pas in 2024 stijgt. De vergoeding was in 2003 nog 28 cent, maar na een verlaging naar 18 cent het jaar erop is hij nog maar één keer gestegen. Sinds 2006

Kabinet moet kilometervergoeding verhogen (CNV)

Kabinet moet kilometervergoeding verhogen (CNV)

De belastingvrije fiscale vrijstelling voor woon-werkverkeer moet omhoog. De kilometervergoeding is al jaren op 19 cent blijven steken, terwijl de kosten voor reizen alleen maar zijn gestegen. Dat zegt vakbond CNV. Vandaag debatteert de Tweede Kamer over de kilometervergoeding. De werkelijke kosten van een middenklasse auto bedroegen al 49 cent per kilometer vóór de coronacrisis,

Kilometervergoeding blijft 19 cent in 2022

Kilometervergoeding blijft 19 cent in 2022

Er verandert het komend jaar niets aan de onbelaste kilometervergoeding. Deze is allang niet meer kostendekkend. Ook al zei het ministerie van Financiu00ebn veertien jaar geleden dat de vergoeding alleen zou worden verhoogd met de inflatie, is ook dat nooit gebeurd. Het komend jaar blijft de onbelaste vergoeding 19 cent per kilometer.

Kilometerregistratie achteraf kan voldoende bewijs zijn om bijtelling te voorkomen

Kilometerregistratie achteraf kan voldoende bewijs zijn om bijtelling...

Een achteraf opgemaakte kilometerregistratie om bijtelling voor privu00e9gebruik te voorkomen kan voldoende zijn, mits de administratie zodanig op orde is dat aannemelijk kan worden gemaakt dat een voertuig niet privu00e9 wordt gebruikt. Twee rechtszaken van het afgelopen jaar bevestigen dat.

Gebreken elektronische rittenregistratie voor rekening belastingplichtige

Gebreken elektronische rittenregistratie voor rekening...

Een recente zaak voor Gerechtshof Den Bosch onderstreept nog eens het belang van een sluitende kilometeradministratie. Wanneer uw rittenregistratiesysteem hapert, blijft u verantwoordelijk voor een sluitende administratie.