'Je wilt door een telecomaanbieder niet als een nummer gezien worden'

'Je wilt door een telecomaanbieder niet als een nummer gezien worden'
De directie van Beuk Accountants en Belastingsadviseurs

Capaciteit, flexibiliteit, snelheid, stabiliteit en veiligheid. Dat zijn de vijf kernwoorden waarmee partners Ed de Beule en Paul van der Kolk van Beuk Accountants en Belastingadviseurs hun ervaringen met Vodafone Business beschrijven. 'Vodafone ziet ons als kleine speler niet over het hoofd.'

Twee jaar geleden splitste het accountants- en belastingkantoor zich af van het moederbedrijf. 'We hebben ons uitgekocht en zijn verzelfstandigd', legt De Beule uit. 'Op dat moment moet je alles opnieuw regelen. Je moet zorgen dat je IT, je hard- en software en je telefonie en internet worden omgezet. Op zo’n moment kun je de markt verkennen en daarbij kwam Vodafone Business als beste optie uit de bus.'

Goede internetverbinding cruciaal

Wat een grote rol speelde in de keuze voor Vodafone, was de stabiele internetverbinding. Van der Kolk: 'Wij werken nu, ook vanwege het coronavirus, bijna volledig digitaal en vanuit huis. Een paar jaar geleden werden jaarrekeningen en belastingaangiften nog geprint, op papier getekend en netjes in boekjes gebonden. Nu gaat er bijna niets meer op papier de deur uit en worden aangiftes digitaal ingevuld. Daarmee neemt ook onze datavolume enorm toe.' 'Via de verschillende portalen sturen wij gegevens naar onze klanten en uitvragende instanties. Daarnaast werken wij met veel applicaties in de cloud. Een goede, veilige en stabiele internetverbinding is hiervoor cruciaal. Want zonder internet is het werken bijna onmogelijk.'

Coronajaar goed doorlopen

De Beule geeft aan dat het bedrijf afgelopen jaar weinig hinder heeft ondervonden van het coronavirus. 'Natuurlijk, wij zijn ook overvallen door het virus en we werken nu in grote getale thuis. Toch hebben wij een goed jaar kunnen draaien doordat we zonder problemen digitaal konden werken.' Zo vinden vergaderingen niet langer op kantoor plaats, maar gebeurt dit via MS Teams en telefonisch. 'Via Vodafone Business is het mogelijk om met een aantal mensen tegelijkertijd met elkaar te bellen. Zeker in coronatijd is dat heel makkelijk. Het is een handige manier van vergaderen en scheelt veel over en weer gebel', vult Van der Kolk aan.

Kantoor zonder vaste toestellen

De medewerkers van Beuk Accountants en Belastingadviseurs gebruiken allemaal een mobiele telefoon die gebruikmaakt van het netwerk van Vodafone. De Beule: 'Wij hebben een kantoor opgetuigd met maar twee vaste telefoons voor het secretariaat. De rest van de medewerkers heeft een mobiele telefoon. Hierdoor zijn wij voor klanten, ook als we niet op kantoor zitten, goed te bereiken en de telefoons zijn onderling ook weer aan elkaar gekoppeld.'

Betalen voor gebruik

Het accountantskantoor hanteert telefoonabonnementen voor klein- en grootgebruik van data. De Beule: 'De meeste medewerkers zijn kleingebruikers, maar de abonnementen zijn met elkaar verbonden. Mocht het zo zijn dat binnen het cluster van je kantoor de ene medewerker veel minder gebruikt dan beoogt, maar de andere medewerker gebruikt veel meer, dan wordt het met elkaar verrekend. Je schuift de data naar elkaar door, zonder dat je er extra voor betaalt. Je betaalt voor je gebruik.' Hij spreekt van een ‘eerlijk systeem’. 'Je moet als klein bedrijf toch een beetje op de kosten letten. Zeker als je begint, zoals wij hebben gedaan in 2019. Toen stonden we voor een heel nieuwe uitdaging. Dan is het prettig om de kostenstructuur op orde te hebben.'
Altijd en overal bereikbaar Vodafone Business helpt ondernemers op het gebied van: veilig digitaal werken, intelligente data-infrastructuur en netwerk en een digitale werkplek om altijd en overal bereikbaar te zijn. Hiervoor biedt het een scala van diensten aan, waaronder: One Net Express, Microsoft 365, Red Pro, Zakelijk internet, Vodafone Mobiele Beveiliging (Wandera), Trend Micro en Wireless Backup.

Geen nummer zijn

Van der Kolk is zeer tevreden over de dienstverlening van Vodafone Business. 'Veel partijen zien ons met onze 35 medewerkers als een klein bedrijf. Het beeld dat vervolgens ontstaat is dat een grote partij waar wij zaken mee willen doen ons van het kastje naar de muur stuurt. Puur omdat wij een kleine speler zijn. Dat is allerminst zo bij Vodafone. Je bent bij hen geen nummer.' 'Na onze afsplitsing in 2019 hadden wij in korte tijd veel ondersteuning nodig. Wij kregen een vaste accountmanager toegewezen die alles voor ons regelde. We hoefden niet langs allerlei verschillende afdelingen. We werden meteen geholpen.'

Labyrint van ellende

De telecomaanbieder onderscheidt zich hiermee van de rest, vindt De Beule. 'Een goede accountmanager heeft zijn waarde en behoudt deze ook. Als een dergelijk iemand ontbreekt in een grote organisatie zoals Vodafone is, kom je als je niet uitkijkt in een labyrint van ellende terecht. Zeker als je net begint of, zoals wij hebben gedaan, een doorstart hebt gemaakt. Dan is het prettig als je goed op weg wordt geholpen.'

De basis op orde

De Beule verwacht van een telecomaanbieder dat het de basis op orde heeft. 'Je moet snel kunnen werken, er moet datacapaciteit zijn en de telefoon- en internetverbinding moet betrouwbaar zijn. We moeten 99,9 procent van onze tijd kunnen werken, want elk uur dat we niet kunnen werken betekent verlies.' Van der Kolk tot slot: 'Ik wil de dienstverlening van Vodafone Business samenvatten met vijf kernwoorden: capaciteit, flexibiliteit, snelheid, stabiliteit en veiligheid. Die woorden sommen het goed op.' Vodafone Business-routekaart
Over Beuk Accountants en Belastingadviseurs Al meer dan dertig jaar is Beuk Accountants en Belastingadviseurs vanuit hun kantoor in Velsen-Zuid een betrouwbare en daadkrachtige partner voor financiële dienstverlening op het gebied van Accountancy en Fiscaliteit. 'Wij weten als geen ander dat ondernemen topsport is. U ziet kansen, bent gedreven, neemt risico’s en gaat ervoor. Maar dat kan alleen als de cijfers ook op orde zijn en u onbezorgd kunt doen waar u het best in bent: ondernemen. Daar zorgen wij voor. Wij beheren uw administratie, adviseren, brengen uw financiële situatie (voor nu en in de toekomst) in kaart en bieden tussentijds inzicht in uw cijfers, waardoor u gefundeerde beslissingen kunt nemen. We denken graag out of the box en in oplossingen. Wij zijn de ondernemers naast de ondernemer. Uw belang en dat van uw bedrijf staan bij ons altijd op nummer één. Want als u wint, winnen wij ook.' - Ed de Beule, Roel de Vries, Paul van der Kolk, en Maurice van Slooten
Dit artikel is gesponsord door Vodafone Business
Data-uitwisseling in de supply chain steeds complexer

Data-uitwisseling in de supply chain steeds complexer

Elektronische gegevensuitwisseling in de retail supply chain wordt steeds complexer. "Door strengere regelgeving en technologische ontwikkelingen kunnen organisaties dit moeilijker zelf doen", vertelt Arjan Sloot van SPS Commerce.

Excel-tip: herstel een beschadigde spreadsheet

Excel-tip: herstel een beschadigde spreadsheet

Een rood kruis met de melding 'Kan de werkmap niet openen' is genoeg om menig Excel-gebruiker de schrik om het hart te doen slaan. Vooral als het om een belangrijke spreadsheet gaat die veel wordt gebruikt. Er zijn meerdere relatief simpele manieren om te proberen dit probleem te verhelpen. Cm: zet enkele tips op een rij.

Excel: titels blokkeren en automatisch aanvullen

Excel: titels blokkeren en automatisch aanvullen

Excel biedt welhaast oneindige mogelijkheden om cijfers te structureren. Hier behandelen we twee mogelijkheden die handig van pas kunnen komen. Hoe blokkeer je titels om rijen en kolommen te vergrendelen? En: hoe zet je automatisch aanvullen aan?

Dirk Jan Leppers, pre sales consultant bij ISPnext: ‘Om organisaties op weg te helpen bij het opvragen, vastleggen en ontsluiten van leveranciersdata hebben we een stappenplan opgesteld.’

ISPnext: 'Actuele leveranciersdata essentieel door toenemende...

Binnen organisaties ontstaat steeds meer behoefte aan transparantie over de supply chain. Is het niet vanuit intrinsieke motivatie dan toch zeker daartoe aangezet door toezichthouders en overheden. Maar welke data heb je allemaal nodig van je leveranciers en hoe breng je die informatie overzichtelijk bij elkaar? ISPnext heeft een stappenplan opgesteld.

Van traditionele boekhouder naar strategische partner

Van traditionele boekhouder naar strategische partner

De rol van de finance professional verandert. Een goede zaak voor zowel de professionals zelf als voor organisaties. Louis Brosky en Marcel van den Noord, respectievelijk finance manager en manager marketing en sales bij TKB, vertellen waarom deze ontwikkeling nieuwe kansen biedt in een datagedreven wereld.

Excel-tutorial: afbeelding omzetten naar tabel

Excel-tutorial: afbeelding omzetten naar tabel

Een zeer nuttige toevoeging aan de Excel-app is de mogelijkheid om een tabel toe te voegen vanuit een afbeelding. Met deze feature is het mogelijk om een foto te maken met je smartphone van een tabel die je tegenkomt in een rapport, boek of tijdschrift en deze te gebruiken als bewerkbare tabel in Excel.

Invoering e-facturatie vereist centrale aanpak

Invoering e-facturatie vereist centrale aanpak

Het verplicht aanleveren en kunnen verwerken van elektronische facturen: er valt voor bedrijven nauwelijks meer aan te ontkomen. De praktijk laat zien dat dit een complex proces is. Toch heeft het onderwerp op menig Finance-afdeling nog niet de hoogste prioriteit. Ten onrechte, ook al omdat e-facturatie de opmaat kan zijn naar optimalisatie van de gehele supply chain.

10 ondergewaardeerde Excel-functies

10 ondergewaardeerde Excel-functies

De functies binnen Excel zijn dé feature die de software van een simpele gegevenstool een krachtig, programmeerbaar hulpmiddel voor financials heeft gemaakt. Enkele features schelen gebruikers maandelijks uren werk omdat ze repetitieve, saaie taken automatiseren. Dit zijn tien ondergewaardeerde, maar krachtige functies.