Gezocht: betrokken financials voor onze lezersraad

Gezocht: betrokken financials voor onze lezersraad

Ben jij die financial die altijd alles wil weten wat er in zijn/haar vakgebied speelt en deze kennis graag uitdraagt? Dan is ControllersMagazine op zoek naar jou.

Wat bieden wij?

Een plek in onze lezersraad. Dit is jouw kans om als finance professional actief betrokken te zijn bij CMweb/ControllersMagazine en je stem te laten horen. Je kunt je mening geven over onderwerpen binnen je werkveld en sparren met andere finance professionals. Je krijgt een digitaal abonnement op CMweb.nl en ControllersMagazine. Het magazine wordt acht keer per jaar bij je thuisbezorgd.

Wat willen wij?

CMweb/ControllersMagazine beschikt over een netwerk van professionals dat weet wat er speelt binnen finance. Dit willen we uitbreiden. Het doel is om nog beter aan te sluiten bij de behoefte van de lezer.

Wat vragen wij?

CMweb/ControllersMagazine wil in contact komen met betrokken mensen die actief zijn als financieel professional en die willen meedenken over artikelen en onderwerpen waarover de redactie schrijft. We leggen onderwerpen via de mail of app voor en een à twee keer per jaar organiseren we een lezersraad op het hoofdkantoor in Zeist. Natuurlijk kun je proactief ook suggesties of kwesties sturen.

Interesse?

Ben jij een betrokken financial die actief deel wil uitmaken van CMweb/ControllersMagazine? Stuur jouw gegevens en motivatie naar onze hoofdredacteur: anjajalink@VMNmedia.nl.

Lees meer over

Collegereeks Business control

Zo gaat de toekomstbestendige controller te werk

De vaardigheden die controllers meer dan ooit nodig hebben zijn probleemoplossend vermogen, vasthoudendheid, creatief denken en zelfvertrouwen, beargumenteert Bas Kodden.

Business control

Bas Blekkingh: 'Angst is geen slechte raadgever'

Een finance professional is goed in de inhoud, maar kent nog wel eens problemen om deze inhoud goed over te brengen. Al dan niet door eigen toedoen. Dat ervaart Bas Blekkingh als oprichter van het bedrijf Authentiek Leiderschap met enige regelmaat.

Controllership

cm: nieuwspanel: koers houden in de storm

Luc Jalink probeert de ontwikkelingen van deze tijd te duiden. En passant trekt hij de consequenties hiervan voor finance en finance-professionals, en doet suggesties om om te gaan met onzekerheden en een oproep tot professionele en persoonlijke groei.

Controllership

Eveline Kapteijn: 'Jonge mensen kunnen helpen om verandering tot...

De wereld is in transitie en dat is geen eenmalige omwenteling, maar een constant aanpassen aan nieuwe realiteiten. Dat vereist nogal wat van organisaties. Ze verwachten van controllers dat ze meedenken in de visie, businesscases onderzoeken en kijken naar het totaalplaatje van maatschappelijke waarde tot de bottomline. Die nieuwe lens van financials vereist een andere manier van opleiden.

circulaire economie

Vloedgolf aan regels zorgt voor inhaalslag duurzaamheid

Met de Green Deal en de daarmee samenhangende vloedgolf aan richtlijnen zorgt de Europese Unie voor een enorme inhaalslag in duurzaamheid. Finance professionals gaan die vloedgolf op zich af zien komen in de bedrijfsvoering, zo is de stellige overtuiging van Jan Jonker, hoogleraar emeritus Duurzaam Ondernemen.

Controllership

Controller gezocht: tip cm voor onze nieuwe rubriek

Ben jij of ken jij een controller met passie voor het vak? Cm: zoekt kandidaten voor een nieuwe rubriek waarin we even bijpraten met controllers over het vakgebied, de dagelijkse werkzaamheden en de toekomst van finance.

Controllership

Cm: ControllersMagazine 2024-3: finance is geen doel op zich

In het nieuwste nummer van ControllersMagazine lees je onder meer over foutherstel in de jaarrekening, een stappenplan in het toepassen van AI en een interview met Albert-Jan Kroezen, directeur Business Control Realisatie van Alliander.

Presenteren

Rapporteren lastig? Zo presenteer je uitkomsten effectief

Je hebt wekenlang met toewijding gewerkt aan een financieel rapport. Het is een gedegen stuk geworden, vol waardevolle inzichten. Trots leg je het voor aan je doelgroep, maar… je krijgt nauwelijks reacties. Herkenbaar?